Wednesday, April 11, 2012

Assalamualaikum


11/4/2012..Cuti Umum
tapi aku keja....disebabkan ramai yg bertya aku kenapa xupdate blog.."huhuhuhu budget artis..haahuhuu.."hari dgn rajinnya aku mencari bahan2 yg bleh membuat manusia berfikir dan barangkali berubah kearah lebih baek..Sekurang kurangnya di hari rabu ni..dpt jugak kumpul pahala...

NASIHAT KUBUR...

1.Aku adalah tempat yang paling gelap di antara
yang gelap,maka terangilah aku dengan
TAHAJUD....

2.Aku adalah tempat yang paling sempit, maka
luaskan aku dengan berSILATURAHIM.....

3.Aku adalah tempat yang paling sepi maka
ramaikanlah aku dengan perbanyakkan baca
AL QURAN....

4.Aku adalah tempatnya binatang binatang yang
menjijikkan maka racunilah ia dengan
AMAL SEDEKAH...

5.Aku yang menyepitmu hingga hancur bilamana
tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan
SOLAT....

6.Aku adalah tempat untuk merendammu dengan
cairan yang amat amat sakit, bebaskan rendaman
itu dengan PUASA....

7.Aku adalah tempat Munkar & Nankir bertanya,
maka persiapkanlah jawapanmu dengan
perbanyakkan mengucapkan Kalimah
"LA ILA HA IL ALLAH"

Pesan berpesan sesama rakan rakan....
dan juga buat peringatan diri saya sendiri....
macammana sibuk pun kita.....
ingatlah kita bakal menjadi penghuni KUBUR
satu hari nanti.....

Justeru sentiasalah kita mengingatiNYA.....

ALLAH HU AKHBAR........

//Ya Allah jadikan semua insan yang aku sayang sentiasa mengingatiMU..Ampunkan segala dosa-dosaku Ya Allah..=)

No comments: