Saturday, March 10, 2012

Alhamdulillah

Wah, terlalu lamaku tinggalkan ruangan ini...huhuhu...terlalu banyak perkara terjadi....InyaAllah nnti free ku buat summary hidupku di tahun 2010,2011...

Hari ni...aku keja..Alhamdulillah syukur sgt da keja..sebelum ni penat cari...hantaq resume byk tempat..akhirnya dpt..aku lapor diri 5/9/2011 sebagai customer service...1/2/2012 aku lapor diri sebagai application support.Alhamdulillah...aku harap, aku xamik rezeki sapa2..Ya Allah lindungi aku...murahkan rezekiku.

Ops..aku dah pindah umah...dok taman...ntahla...rasa cam xbest..xpenah rancang nak dok situ...urm...manusia hanya mampu merancang....

ok...2010...aku keja dekat Baling...best sgt..keja mcm cikgu..dpt ramai kwan....ramai pelajar...kakak kakak yg kerja bhgn pentadbiran pon baik..antaranya kak bah, kak zira, kak nani, kak da, kak umi,a.mat, a.majid, a.epi...kwn baik aku kat situ wafa ngn kak wani...cikgu cikgu selalu ajak aku pi lawatan...suma free..huhuhu best...aku ikut pi camping...cikgu maliza baik sgt ngn aku..wah byk kenangan..

2011...aku keja di sebuah kedai..byk belajaq...aku pandai UBS Accounting System..huhuh..pandai sket ja...bos baek..kwn2 pon baek...Wah terlalu byk kenangan..terlalu banyak...
Mac 2011..Alhamdulillah..aku diberi peluang menunaikan umrah...bila igt balik...rasa sebak..terlalu byk janji yg kutaburkan padaNYA..Ya Allah..byk taubat yang tak kutepati...Ya Allah ampunkan segala dosaku..lindungi aku dari kemungkaran dan kemaksiatan...Dr KLIA, kami transit di jakarta pastu terus ke Jeddah...sampai di Jeddah dah malam...cr bas tuk ke Madinah...Indahnya Madinah..terlalu damai..km menginap di Waser Al Reem..lbh kurang 400m dari Masjid Nabawi...bahgianya...Ya Allah aku nak kesana lagi...bantu aku kumpul duit...

Dah ngantuk...
Ya Allah jadikan aku manuasia yang beriman..jadikan adik beradikku dan kawan kawanku manusia yang beriman.

2 comments:

cekkeya said...

ameen ameen ameen ya rabbal a'lamin. ;)

sama sama kita menuju redha Ilahi. ;)

miss red said...

assalamualaikum...saya atiqah dan nk tny ckit. mcm mana nk mulakan catatan perkaunan yang lengkap menggunakan System UBS pada perniagaan runcit? atau awk boleh x suggest cara yg lg bagus utk catat perakaunan perniagaan runcit ni....saya harap awak dpt bls dgn segera ye. terima kasih. wasalm